Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Neuro-vývojová stimulace v práci speciálního pedagoga
Volemanová, Marja Annemiek
Cílem disertační práce na téma Neuro-vývojová stimulace v práci speciálního pedagoga je popsat méně známý jev, kterým jsou přetrvávající primární reflexy a poruchy senzoricko- senzitivní integrace u dětí. Dalšími cíli této disertační práce je zjistit prevalenci přetrvávajících primárních reflexů u žáků od 5 do 8 let a ověřit účinnost metody Neuro-vývojová stimulace jako možného intervenčního programu pro speciální pedagogy. Teoretickými východisky jsou současné poznatky o psychomotorice, primárních reflexech, smyslovém vnímání a senzoricko-senzitivní integraci. Stěžejní část práce představuje výzkum prevalence přetrvávajících primárních reflexů. Výzkumný soubor tvoří 345 žáků ve věku od 5 do 8 let navštěvujících běžné mateřské a základní školy a 26 žáků ve věku od 8 do 11 let navštěvujících základní školu zřízenou podle § 16 odst. 9 školského zákona. Způsob intervence pomocí metody Neuro-vývojové stimulace je ověřen v případové studii. Další část výzkumu mapuje zkušenosti speciálních pedagogů a logopedů s metodou Neuro-vývojové stimulace jako intervenčního programu pomocí kvantitativního přístupu. Ke sběru dat byly distribuovány dotazníky mezi všemi speciálními pedagogy a logopedy, kteří absolvovali kurzy Neuro- vývojové stimulace v období od ledna 2014 do června 2019. Z výzkumu vyplývá, že u 12,8...
Neuro-vývojová stimulace v práci speciálního pedagoga
Volemanová, Marja Annemiek
Cílem disertační práce na téma Neuro-vývojová stimulace v práci speciálního pedagoga je popsat méně známý jev, kterým jsou přetrvávající primární reflexy a poruchy senzoricko- senzitivní integrace u dětí. Dalšími cíli této disertační práce je zjistit prevalenci přetrvávajících primárních reflexů u žáků od 5 do 8 let a ověřit účinnost metody Neuro-vývojová stimulace jako možného intervenčního programu pro speciální pedagogy. Teoretickými východisky jsou současné poznatky o psychomotorice, primárních reflexech, smyslovém vnímání a senzoricko-senzitivní integraci. Stěžejní část práce představuje výzkum prevalence přetrvávajících primárních reflexů. Výzkumný soubor tvoří 345 žáků ve věku od 5 do 8 let navštěvujících běžné mateřské a základní školy a 26 žáků ve věku od 8 do 11 let navštěvujících základní školu zřízenou podle § 16 odst. 9 školského zákona. Způsob intervence pomocí metody Neuro-vývojové stimulace je ověřen v případové studii. Další část výzkumu mapuje zkušenosti speciálních pedagogů a logopedů s metodou Neuro-vývojové stimulace jako intervenčního programu pomocí kvantitativního přístupu. Ke sběru dat byly distribuovány dotazníky mezi všemi speciálními pedagogy a logopedy, kteří absolvovali kurzy Neuro- vývojové stimulace v období od ledna 2014 do června 2019. Z výzkumu vyplývá, že u 12,8...
Neuro-vývojová stimulace v práci speciálního pedagoga
Volemanová, Marja Annemiek ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Vítková, Marie (oponent) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Cílem disertační práce na téma Neuro-vývojová stimulace v práci speciálního pedagoga je popsat méně známý jev, kterým jsou přetrvávající primární reflexy a poruchy senzoricko- senzitivní integrace u dětí. Dalšími cíli této disertační práce je zjistit prevalenci přetrvávajících primárních reflexů u žáků od 5 do 8 let a ověřit účinnost metody Neuro-vývojová stimulace jako možného intervenčního programu pro speciální pedagogy. Teoretickými východisky jsou současné poznatky o psychomotorice, primárních reflexech, smyslovém vnímání a senzoricko-senzitivní integraci. Stěžejní část práce představuje výzkum prevalence přetrvávajících primárních reflexů. Výzkumný soubor tvoří 345 žáků ve věku od 5 do 8 let navštěvujících běžné mateřské a základní školy a 26 žáků ve věku od 8 do 11 let navštěvujících základní školu zřízenou podle § 16 odst. 9 školského zákona. Způsob intervence pomocí metody Neuro-vývojové stimulace je ověřen v případové studii. Další část výzkumu mapuje zkušenosti speciálních pedagogů a logopedů s metodou Neuro-vývojové stimulace jako intervenčního programu pomocí kvantitativního přístupu. Ke sběru dat byly distribuovány dotazníky mezi všemi speciálními pedagogy a logopedy, kteří absolvovali kurzy Neuro- vývojové stimulace v období od ledna 2014 do června 2019. Z výzkumu vyplývá, že u 12,8...
Hromadná pohybová skladba dětí mladšího školního věku na sokolských sletech
Krutilková, Eva ; Hejlová, Helena (oponent) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Klíčová slova: slet, pohybová skladba, Sokol, spartakiáda, psychomotorika, cvičení, nácvik, ohlasy v tisku, pedagog-cvičitel, děti mladšího školního věku Abstrakt: Podstatou práce je vysledovat vývoj hromadných sletových skladeb určených pro děti mladšího školního věku v dané historické době, tzn. 1907-2018. Cílem je nacvičit s dětmi ve věku 8 let hromadnou sokolskou sletovou skladbu "Napodobivá cvičení" z roku 1932 a zopakovat ji v současnosti. Dále provést rozbor této skladby z hlediska psychomotorického, výchovného a tělocvičného. K řešení odpovědi na výzkumnou otázku lze dojít nácvikem skladby. Dále jsou v provedení skladby hledány výpovědi o duchu doby, pedagogickém přístupu a charakteristikách aktérů tělovýchovy té doby.
Využití psychomotoriky u dětí v batolecím věku
ŠŤASTNÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá vytvořením metodické příručky obsahující edukační jednotky s psychomotorickým zaměřením pro cvičení rodičů s dětmi v batolecím věku a následnou aplikací těchto edukačních jednotek v kurzech cvičení rodičů s dětmi, které probíhalo pravidelně jednou týdně po dobu tří měsíců. Zpracování metodické příručky předchází souhrn teoretických poznatků z odborné literatury, který je náplní teoretické části práce. V praktické části se nachází výsledky zpracovaného dotazníkového šetření ohledně spokojenosti s touto metodickou příručkou a lekcemi podle ní vedenými, které potvrzují oba výzkumné předpoklady, které byly pro tuto práci stanoveny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.